Hopvikbar platt seriöst alternativ till tjock tung: Första bärbara spelskärmen från Samsung

Samsung lanserar nu den första bärbara platta bildskärmen till datorn. En av de snabbaste i världen med en responstid på fyra millisekunder. Nittontumsskärmen SyncMaster 960BF har dubbla rörliga leder och går att vika ihop helt. Med ett handtag i foten. När skärmen viks ihop blir bildskärmens fot ett handtag. Det är bara att vika ihop den och dra iväg till nästa spelparty. Absolut den coolaste spelskärmen man kan ha just nu, säger Petra Nowak, produktmarknadschef för Samsungs bildskärmar. – Fler spelare upptäcker nu fördelen med snabba och platta skärmar. Den här som dessutom är snygg och bärbar blir förhoppningsvis svår att motstå för många, säger Petra Nowak. – Det är dags att kräsna spelare faktiskt tar en titt på detaljåtergivningen och skärpan på våra snabba platta spelskärmar. De lär inte bli besvikna. Och att de tar mindre plats och är energisnåla är ju bara ett plus, menar Petra Nowak. Responstid – hur snabbt bildskärmen uppdaterar sig - har blivit allt mer viktigt. Nu kan även de mest kräsna datorspelare använda platt skärm. Men också de som vill ha det absolut bästa för snabbrörligt innehåll som video och krävande grafik. Tidigare har datorspelarna på grund av just responstiden varit hänvisade till tjocka tunga bildskärmar, en nackdel för de som rör sig mellan olika spelträffar. Tungt. Omständligt. Och otympligt. Bärbart med det senaste SyncMaster 960BF är också en kvalitetsskärm för den som är intresserad av bärbart med senaste och bästa prestanda. Den aktiveras med bara en knapp. Resten av inställningarna sköts via datorn, i programvaran Magic Tune. Klarare och mer levande färger får man med inställningsprogrammet Macic Color som i detalj ställer in efter användarens önskemål. Skärmen är pianovit med tvåledad fot, alltså höj- och sänkbar. Den passar också till de flesta Mac-modeller. Den nya bärbara designskärmen har också automatisk Pivot-justering. Vrid bildskärmen ett kvarts varv och dokumentet vänder på sig automatiskt till stående format genom mjukvaran MagicRotation. De nya snabba spelskärmarna är en del utav Samsungs ökade satsning på hemanvändarna. Samsung är i dag marknadsledare på den öppna bildskärmsmarknaden, både i Norden och globalt. Nittontummaren SyncMaster 960BF har TN-panel och RTA-chip installerade. Den har upplösningen 1280x1024, responstiden 4 millisekunder (G till G) och betraktningsvinkeln 160 grader. Kontrast: 700:1. Ljusstyrka: 300cd/m2. DVI-I. Väger sex kilo. Den nya skärmen finns i butik under november. Cirkapris 5080 kronor. För frågor och mer information, kontakta gärna: Petra Nowak , nordisk produktmarknadschef för bildskärmar, petra.nowak@samsung.se, 0703 72 67 00, 08 590 966 21 Lars Reinius , nordisk försäljningschef för IT-produkter, lars.reinius@samsung.se, 070 580 40 20, 08 590 966 15 Erik Johannesson , presskontakt, erik.johannesson@samsung.se , 08 590 966 56, 070 99 55 650 Pressrum med bilder: www.samsung.se >>pressrum

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667