Ny mobiltelefon – bara 17 mm tunn:Tunnaste mobiltelefonen hittills från Samsung

Nu lanserar Samsung företagets smäckraste mobiltelefon hittills på den nordiska marknaden. Mobiltelefonen, SGH-C100, är bara 17 mm tunn och glider enkelt ner i fickan utan att synas även i de mest slimmade kläderna. En bekväm och smidig mobiltelefon, inte minst nu på sommaren när man inte har lika mycket kläder och fickor att förvara sina saker i. Trots att den är så liten är mobiltelefonen fullt utrustad med Samsungs numera klassiska flerstämmiga ringsignaler med 40 kanaler, de så kallade polyfoniska ringsignalerna. Signalerna ger användaren möjlighet att välja den rock-, pop-, ballad- eller discolåt som han eller hon gillar bäst. – Den nya mobiltelefonen passar vår främsta målgrupp väldigt bra – en ung och aktiv person som samtidigt är mycket trend- och designmedveten, säger Michael Alström, produktmarknadschef för Samsungs telekomdivision. Idealisk skärm för spel Den nya telefonens färgskärm har 65 000 färger och visar närmast naturliga färger. Den höga skärm- och bildkvaliteten ger bakgrundsbilder och skärmsläckare ett rättvisande intryck. Dessutom är den idealisk för spel. Övriga nyckelfunktioner är gprs, java, wap, kalender och infraröd överföring. SGH-C100 finns i handeln från juli. Cirkapris inklusive moms: 1 900 kronor. För frågor och mer information, kontakta gärna: Pär Sveen, nordisk försäljnings- och marknadsdirektör, par.sveen@samsung.se, 08-590 966 46, 070-542 04 42 Michael Alström, produktmarknadschef, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pressinformation på webben: www.newsonline.se/samsung Bilder: www.samsung.se, gå till pressrum Omsättningen uppgick under 2002 till cirka 33 miljarder US Dollar. Under 2002 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 2,7 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 60 anställda. Produktsortimentet består av monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, sladdlösa telefoner, gsm-telefoner, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667