Trendig mobiltelefon i indigoblå och silver från Samsung

Den nya trendiga, SGH-X100 är en telefon med klara eleganta linjer och en stor tydlig färgdisplay. Den indigoblå och silverfärgade telefonen har inbyggd antenn, är lätt och väger bara 83 gram. Med ett 9 Mb stort dynamiskt minne finns plats för 1000 telefonnummer, 200 sms och stort antal bilder. – SGH-X100 är en lätt och smidig telefon som har alla de finesser man kan tänka sig och riktar sig till dem som vill ha en praktisk mobil men inte är i behov av en kamera i telefonen, säger Michael Alström, nordisk produktmarknadschef för mobiltelefoner. Telefonens enkla menysystem gör det enkelt att navigera bland telefonens funktioner. Det finns också möjlighet att styra om tangenternas genvägar så att man direkt kan komma till de funktioner som används oftast. Bland de funktioner som mobilen är utrustad med ingår två stycken javaspel, med möjlighet att ladda ner fler spel, en färgskärm med 65 000 färger och vackra bakgrundsbilder från National Geographic. Med telefon följer 40 polyfoniska (flerstämmiga) ringsignaler och fler kan laddas ner från Internet. Mobilens standby-tid är 200 timmar och taltiden är 3,5 timmar. Telefonen har även en hel del nyttofunktioner, som kalender, miniräknare, minnesanteckningar, att-göra-lista, mötesalarm, samtal väntar etc. Övriga funktioner är till exempel gprs, wap, sms, mms, ems, infraröd överföring, T9 med möjlighet att lägga in egna ord. SGH-X100 finns i handeln från slutet av oktober månad. För frågor och mer information, kontakta gärna: Pär Sveen, nordisk försäljnings- och marknadsdirektör, par.sveen@samsung.se, 08-590 966 46, 070-542 04 42 Michael Alström, produktmarknadschef, m.alstrom@samsung.se, 08-590 966 44, 070-372 66 44 Pressinformation på webben: www.newsonline.se/samsung Bilder: www.samsung.se, gå till pressrum Är du intresserad av fortlöpande pressinformation från Samsung? Mejla till samsung@munzalenius.se Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är ett av världens största företag inom elektronik med 70 000 anställda i ett femtiotal länder. Omsättningen uppgick under 2002 till cirka 33 miljarder US Dollar. Under 2002 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 2,7 miljarder kronor. Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 60 anställda. Produktsortimentet består av monitorer, hårddiskar, cd-rom, cd-r, dvd, tv, video, videokameror, sladdlösa telefoner, gsm-telefoner, audio, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667