Jacuzzi® är en historia om upplevelser

Jacuzzi är något så unikt som ett varumärke som blivit synonymt med en produkt. Men massagebadkaren från företaget med den fantastiska bakgrundsberättelsen är inte bara historia. Med modeller som Delfi definierar Jacuzzi framtiden inom spa-komfort.

Berättelsen om Jacuzzis utveckling är lika fascinerande som deras massagebadkar är tekniskt avancerade: Sju italienska bröder anländer till USA runt år 1900 och börjar alla arbeta med maskiner. Deras tekniska begåvning leder till att de startar flygplanstillverkaren Jacuzzi Brothers och revolutionerar flygbranschen med en propeller och världens första monoflygplan med stängd kabin.

Efter det börjar bröderna utveckla pumpsystem och där tar berättelsen tar fart på riktigt. Brodern Candido Jacuzzis son Kenneth drabbas av reumatisk artros vid 15 månaders ålder och pumparna används till att skapa ett lindrande, masserande bubbelbad i familjens badkar. Resten är historia. Eller kanske mer en vacker sannsaga.

– Det man måste komma ihåg är att Jacuzzi inte gör bubbelbad utan massageupplevelser, och att de är bäst på det. Deras produkter är oerhört snyggt utformade, stabila och har spännande lösningar, säger Johan Tegen, VD på Sanova som representerar Jacuzzi i Sverige.

Att Jacuzzi excellerar på hög kvalitet och massageupplevelse har lett till att ”Jacuzzi” har blivit ett samlingsnamn i folkmun för alla former av bubbelbad. Men det finns bara ett original – vilket alla från stressade amerikanska husmödrar till filmstjärnor har kunnat vittna om sedan 1950-talet.

Och med bland annat sitt nya spabad Delfi spränger Jacuzzi hydromassagens gränser – igen. Delfi har allt, från 16 jets, till LED-kontrollpanel, ljudsystem, isolerade paneler för ett nordiskt klimat och fyra sittplatser, en liggplats, och den yttre designen är unikt slimmad.

– Jacuzzi har verkligen tagit en frontposition när det gäller exklusiva spa-lösningar och rört sig mot en design som passar våra behov i Norden, säger Johan Tegen, VD på Sanova.

Lyxiga Delfi är bara en av många högkvalitativa Jacuzziprodukter som finns på marknaden. Jacuzzi har en produkt för varje plats och varje årstid – och har profilerat sig på spabad-upplevelser, vare sig det handlar om duschkabiner med ånga eller bastulösningar.

För mer information:
Johan Tegen (VD, Sanova)
Telefon: 0510 – 48 58 91
E-post: johan@sanova.se

• Arkitektur

• massagebadkaren
  • jacuzzi® sharp

SANOVA - INREDNING FÖR EN EGEN BADRUMSVÄRLD
Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Catalano, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.