Reseledarintervjun - Paula Gullberg

Reseledarintervjun - Paula Gullberg

I veckans reseledarintervju lär vi känna Paula Gullberg som i år firar sitt 10 års jubileum som reseledare hos Ölvemarks Holiday! Vad tycker hon är det allra roligaste med sitt yrke, vilken är hennes mest minnesvärda resa och vilken maträtt beställer hon alltid i Kroatien? Det och mycket med får du veta om du läser vidare!

NamnPaula Gullberg

Ålder: 34 år

Hur länge har du jobbat som reseledare? 10 år. Började 2008.

Vad är det roligaste med att vara reseledare? Att få visa upp sina guldkorn för resenärerna och att ingen dag är den andra lik. Jag älskar variationen! Och att få sprida resglädje!

Vilken är den största utmaningen? Största utmaningen är när det sker saker utanför min kontroll. Men det är också det som driver mig. Att få lösa olika situationer.

Varför blev du reseledare? Jag har alltid varit intresserad utav andra länder och kulturer. Min bror såg en annons i tidningen för Ölvemarks reseledarutbildning och tyckte att det hade passat mig. Jag gillade tanken och ansökte. På den vägen är det! Har inte ångrat mig en dag.

Vilken är din mest minnesvärda resa med Ölvemarks Holiday? Har många fina och härliga minnen från mina resor. Men ett underbart minne är från resan då jag var reseledare för ett gäng som dansade linedance. Ledarna hade dansskola med hela gruppen på stranden i Kroatien. Det var en riktigt härlig resa med många hjärtliga skratt och underbar stämning!

Vilka tycker du är de viktigaste egenskaperna att ha i ditt yrke? Nyfikenhet, social kompetens och kunskap! Att kunna omsätta sin kunskap och sitt intresse för en plats eller ett land är en konst. Lyckas man med detta så blir det en härlig stämning på resan vilket bidrar till en fin gemenskap i gruppen.

Vart reser du helst själv i Europa? Kroatien och Italien!

Vilken europeisk maträtt kan du rekommendera? Att få äta de fantastiska, världsberömda, färska ostronen från Ston i Kroatien är verkligen något speciellt!

Vad har du alltid med dig på resan? Kartbok! Och numera även mina joggingskor! Älskar att upptäcka nya saker under en morgontur. Bästa sättet att börja min arbetsdag!

Vilket är ditt bästa tips för den som ska resa? Res med öppet sinne och ta seden dit du kommer! På så vis får du ut mest av din resa! 😊