Sensus studieförbund ordnar showcase i Berlin

Sensus studieförbund ordnar showcase i Berlin

Sensus har startat ett internationellt samarbetsprojekt. I augusti 2015 åker tre utvalda band/artister till Berlin för att bland mycket annat genomföra en showcase-spelning i anknytning till branschfestivalen Pop = Kultur.

Tillsammans med det Berlinbaserade marknadsförings- och eventföretaget Nordic By Nature kommer Sensus välja ut tre akter för att få åka till Berlin. Förutom showcase-spelningen kommer dagarna att innehålla workshops, besök hos olika musik- och bokningsbolag, musikseminarium samt en heldagsguidning under Pop = Kultur. En grundlig introduktion till Berlin som musikstad helt enkelt!

Band och artister kan anmäla sitt intresse på Sensus hemsida, www.sensus.se/berlin

- Att ge band och artister som samarbetar med Sensus en möjlighet att spela utomlands, ser vi som ett stort mervärde. Att spela live utanför Sverige är en dröm för många och nu ger vi dem som får chansen möjligheten att utvecklas inom gruppen, som kreatörer och som människor, säger Magnus Pejlert, nationell verksamhetsutvecklare på Sensus studieförbund.

För mer information kontakta Sensus verksamhetsutvecklare inom musik Magnus Pejlert på 08-406 16 67 eller magnus.pejlert@sensus.se