​Skånska Byggvaror huvudtalare på e-handelskonferensen Emeet

Skånska Byggvaror är huvudtalare på Emeet i Helsingborg den 7e april

När e-handelskonferensen Emeet för första gången kommer till Helsingborg den 7 april står Skånska Byggvaror som en av konferensens huvudtalare. E-handels-veteranen Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror och tidigare VD Jotex, kommer att berätta om hur byggvaruföretaget växte till en av Sveriges största e-handlare. Presentationen sker med start 13.00 på Helsingborgs Arena.

Uppemot 300 deltagare. Det räknar arrangören ehandel.se med för Emeet som för första gången arrangeras i Helsingborg. En av de städer med högst andel e-handlare per capita i Sverige. Även när konferensen arrangeras i Göteborg till hösten finns Skånska Byggvaror med som huvudtalare. I Anders Johansson Eickhoffs presentation kommer Skånska Byggvarors utveckling som distans- och omnikanalföretag att beskrivas.

Vi är glada över att få inspirera andra med vår berättelse om hur distans- och e-handel varit en drivande faktor för vår framgång och expansion. Att vi satsade på hemsida och en enkel e-handel redan den 3 juli 1998 var ett klokt val visade det sig, men ännu finns det mer att göra och jag ser fram emot att också få lära nytt av en andra e-handels-proffs på Emeet, säger Anders Johansson Eickhoff, VD Skånska Byggvaror.

Idag står e-handel för över 60 procent av försäljningen, jämte telefon och butiksförsäljning. Och den digitala utvecklingen fortsätter att drivas på hårt i företaget vars kunder uppskattar enkelheten att beställa ett uterum eller spabad för exempelvis 50 000 - 150 000 kronor med ett tryck på köpknappen på paddan eller datorn.

Skånska Byggvaror, Anders Johansson Eickhoff, VD, tel: 0733–22 30 00. Växel 042-25 30 00.

E-post:anders.johanssoneickhoff@skanskabyggvaror.seKanongatan 13, 254 67 Helsingborg.