Smart Senior arrangerar golftävling för Sveriges seniorer

Premiär för Good Life Open! För första året arrangerar Smart Senior golftävlingen Good Life Open. Tävlingen är öppen för alla som fyllt 55 år och spelas på fyra orter i Sverige med finalspel i Finland.

Måndagen den 2 juni drar Smart Seniors golftävling Good Life Open 2014 igång och först ut är Skåne. Tävlingen spelas på Rya GK i Helsingborg och är en lagtävling som spelas i tävlingsformen fyrboll/bästboll, poängbogey.

–Gensvaret bland landets seniorer har varit över förväntan, säger Peter Antonsson, affärsutvecklare på Smart Senior och ansvarig för tävlingen. Vi har 30 anmälda lag till premiären så det kommer bli full fart! Nu hoppas vi också att vädret är med oss, fortsätter Peter.

Övriga orter som tävlingen kommer spelas på är Stockholm den 5 juni, Göteborg 12 juni och avslutningsvis Sundsvall/Timrå den 17 juni.

–Totalt är över 100 lag anmälda och i Stockholm där deltävlingen spelas på Bro Bålsta GK är redan fullsatt, berättar Peter Antonsson. Vi har till och med lag på en reservlista. Givetvis önskar vi att alla hade fått plats men det känns samtidigt väldigt roligt att intresset har varit så stort. Men till deltävlingarna i Göteborg och Sundsvall/Timrå finns fortfarande en del platser kvar.

Good Life Open spelas i fyra delfinaler som slutligen resulterar i en stor final som avgörs på Auriko GK, Åbo i Finland. Tävlingen har lockat många sponsorer; Siba, Toyota, Veteranpoolen, Tele2, Doro, Ward Wines, Tallink Silja, Pernod Ricard Sweden och Auriko GK.

För mer information, kontakta Peter Antonsson:
Telefon 070 84 84 381
Mail: peter.antonsson@smartsenior.se

Se även: www.goodlifeopen.se

• good life open
  • event

Smart Senior erbjuder medlemskap till alla som fyllt 55 år. Medlemskapet ger hundratals med förmåner och rabatter från ca 80 företag. Smart Senior har idag 650 000 medlemmar och har nära samarbeten med de flesta pensionärsförbunden. Kostnaden för att bli medlem är 199 kronor för 12 månader och 299 kronor för 36 månader. För mer information se www.smartsenior.se

Om SeniorPanelen
Smart Senior driver även SeniorPanelen som startades 2011 och består idag av ca 50 000 medlemmar i åldern 55 år och uppåt. Medlemmarna är spridda över hela landet. Undersökningarna är webbaserade. Svaren från undersökningarna ger stor kunskap om målgruppen seniorer.