Laserplastsvetsning med tydliga fördelar - LPKF Laser Welding. Se den på Elmia Polymer 21-24 April i Jönköping

SOLECTRO AB och LPKF Laser & Electronics AG visar lasersvetssystemet PowerWeld 2600
Elmia Polymer 21 -24 April.

Solectro AB och LPKF Laser & Electronics AG har samarbetat i många år inom bland annat
laserplastsvetsning. Att använda laserteknik för att svetsa plaster ger många ekonomiska och tekniska fördelar. Lasertekniken har redan etablerat sig inom många industrisektorer och nu ger
vi er chansen att se systemet PowerWeld här i Sverige.

Laserplastsvetsning är en metod för att sammanfoga två eller flera termoplastiska komponenter. Även om det finns många olika metoder för att sammanfoga termoplaster så har laserplast-svetsning några mycket tydliga fördelar:

- Högre sammanfogningskvalitet
- Minimalt med blänk och partiklar
- Bättre kvalitetskontroll
- Mindre påfrestning på komponenten
- Förmågan att kunna svetsa komplexa och komplicerade former
- Säkerställer fogar med hög kvalitet
- Idealisk för att möta kraven på hög produktkvalitet

Dessutom reduceras kostnaderna drastiskt för fixturer, vilket är ännu en fördel inför det ständigt ökande trycket på att kunna hålla låga kostnader inom industrin. Den här smarta fognings-
tekniken öppnar för många nya användningsområden.

Elmia Polymer 21 - 24 April visas lasersvetsningssystemet PowerWeld 2600. Det
kompakta stand-alone systemet är designat för produktion av små till mellanstora batcher. Det
finns olika modeller i PowerWeld 2000-serien, systemet PowerWeld 2600 som visas  på Elmia Polymer är utrustat med ett rundmatningsbord som gör det möjligt att avlägsna den redan
färdiga detaljen samtidigt som lasern redan arbetar på nästa detalj. Detta bidrar till att avsevärt
minska cykeltiderna i tillverkningsprocessen.

Lasersvetssystemet PowerWeld är ett modulärt lasersvetssystem som enkelt kan anpassas för
att möta kunders individuella och specifika krav. Med olika laserkällor och matningssystem, kombinerat med effektiva kontroller och processövervakning säkerställs en optimal kvalitet och produktivitet för detaljen.

Missa inte chansen att se sammanfogning med lasersvetssystemet PowerWeld 2600.
Vi finns i monter A09:16, 21 - 24 April i Jönköping. Ladda ner din kostnadsfria biljett här

Verksamheten omfattas av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner,PCB-prototying, laser, SMD samt dentalmaskiner.