Sparbanken Nord - Framtidsbanken i Jokkmokk stöttar drabbade föreningar

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2018 12:07 CEST

Sara Kristiansson, Kontorschef Sparbanken Nord Jokkmokk

Med anledning av att ett antal föreningar i Jokkmokk med omnejd blivit utsatta för förskingring, har Sparbanken Nord- Framtidsbanken i Jokkmokk beslutat att bidra med 10 000 kronor till varje drabbad förening.

Totalt handlar det om 120 000 kronor som betalas ut till de 12 utsatta föreningarna.

Utöver detta bidrag kommer vi även att bistå föreningarna med rådgivning och stöttning utifrån deras individuella behov, säger kontorschef Sara Kristiansson

Sparbanken Nord - Framtidsbanken i Jokkmokk har under många år stöttat föreningslivet i Jokkmokks kommun med bidrag som utvecklar dem och det arbetet kommer vi att fortsätta med – ännu mer intensivt efter det som hänt, säger Sara. Vi hoppas att detta ska underlätta för föreningarna att komma vidare i sitt viktiga arbete.

Sparbanken Nord är regionens egen bank med verksamhet i de tio kommunerna Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Arjeplog, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna, Pajala, Överkalix och Övertorneå. Med en affärsvolym på drygt 50 miljarder kronor och 200 medarbetare är vi en av landets största sparbanker och en betydande finansiell aktör i Norrbotten. En del av vinsten avsätter banken till sånt som är bra för regionen. Vi kallar det för Sparbanken Nord - Framtidsbanken.