Stadium på listan över hållbara företag

Stadium på listan över hållbara företag

Enligt Sustainable Brand Index 2018 listar konsumenterna över 300 varumärken på svenska marknaden utifrån upplevd hållbarhet. Stadium tar plats på topp 100 och blir därmed bäst i klassen sportretailers.

Topp 100 och bäst av alla sportretailers när det gäller hållbarhetsarbete. Så ser det ut när Sustainable brand index 2018 listar över 300 varumärken utifrån upplevd hållbarhet. I Stadiums kategori ”Clothes & Beauty” blev det en hedersam sjundeplacering av totalt 46 företag i kategorin.

- Sedan 2012 har både inköp och produktion jobbat hårt med att få kunden att se allt bra vi gör med vårt sortiment. Vi började med Supporting Earth 2014 och likaså vårt arbete med hållbarhetsrapporterna. Det känns därför skönt att få ett kvitto på att vi är på rätt väg. En nöjd och trygg kund ligger högt på vår agenda lika mycket som vi vill minska våra avtryck på miljön, säger Catrine Marchall, Sustainability manager på Stadium.

Sustainable brand index har genomförts varje år sedan 2011 och över 16 000 personer i Sverige, 40 000 i norden, har svarat på enkäter och djupintervjuer kring hur de upplever olika varumärkens hållbarhetsarbete. Stadium ansågs alltså bäst bland sportretailers, toppade listan gjorde Coop och Ikea.

Sports retailers på listan:

• 89 Stadium
  • 118 Inter Sport
  • 155 Teams Sportia
  • 206 XXL

Läs mer om Stadiums hållbarhetsarbete och artikel i Habit om årets resultat i Sustainable Brand Index 2018.