”En jäkla massa attityd” beskriver Kenzas nya kollektion som säljs exklusivt på Stadium

”En jäkla massa attityd” beskriver Kenzas nya kollektion

Nu lanserar Kenza sin senaste kollektion med Puma. Samarbetet mellan varumärket och profilen inleddes tidigare i år och detta blir den tredje kollektionen som släpps. Produkterna finns tillgängliga i begränsad upplaga och säljs exklusivt i Stadiums fysiska och digitala butiker från och med den 4 oktober.

– Kollektionen är väldigt street, avslappnad och cool med roliga detaljer som mesh, sammet och sidenband. Och stora loggor. Färgerna som dominerar är svart och burgundy. Plaggen kan bäras ihop för den perfekta streetlooken men kan också stylas med andra plagg, säger Kenza Zouliten.

Redan under hösten 2017 var Kenza ansiktet utåt för Pumas kampanj och i februari 2018 lanserades den första Kenza x Puma-kollektionen på Stadium. Fokus då, liksom i den andra kollektionen som landade den 12 april, var att skapa en cool vårkänsla med sportig touch med svarta, vita och blommiga inslag. På höstens plagg ses fortfarande ljusa men även mörkare färger genom bland andra burgundy. Gemensamt för samtliga kollektioner är att plaggen kan mixas med varandra eller andra plagg för att skapa en sportig look.

– Jag är väldigt peppad, så klart, på den här kollektionen och hoppas verkligen att den ska tas emot lika bra som vårens kollektioner. Det är en jäkla massa attityd med fokus på streetwear. Man ska känna sig tuff och samtidigt bekväm. En välbehövlig kombination för mörka höstdagar, fortsätter Kenza.

Kenzas favoriter är den svarta Puma x Kenza hoodien med mesh, logga och vita stripes tillsammans med de matchande byxorna Puma x Kenza Sweat Pant samt den helrosa looken med Puma x Kenza Crew-tröjan och byxorna i sammet.Hela kollektionen nås via länken: https://www.stadium.se/cms/campaign-kenza

Den tredje kollektionen i samarbetet Kenza x Puma släpps den 4 oktober 2018 och säljs hos Stadium i Sverige, Finland och Tyskland.

Stadium är Sveriges största sportkedja och med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Stadium Pulse har företaget cirka 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger. Koncernen har cirka 3 800 anställda. Företaget ägs av bröderna Ulf och Bo Eklöf med familjer. Stadium vill inspirera till ett aktivt liv för alla. www.stadium.se.