Norge nästa för Stadium Outlet. Foto: Stadium

Norge nästa för Stadium Outlet – firar 10-årsjubileum med ny marknad

Framgångarna för Stadium Outlet fortsätter och tar lågpriskonceptet vidare till en ny marknad. I slutet av oktober slår portarna upp till den första etableringen på norsk mark. Butikerna i Kristiansand och Moss blir den 55:e och 57:e i ordningen sedan starten för tio år sedan.

– Stadium Outlet är en riktig framgångssaga och det är fantastiskt att vi tas emot så väl av våra kunder. Vi är ödmjuka inför uppgiften vi har på en ny marknad men också väldigt taggade att få låta konceptet spridas vidare, säger Anders Bejsy, VD Stadium Outlet.

Säljytorna i de nya butikerna blir cirka 1 500 kvadratmeter vardera. Sortimentet är snarlikt de svenska liksom de finska butikernas med ett brett utbud av välkända och internationella varumärken och prisvärda produkter för ett aktivt liv.

Etableringen har fått tagit sin tid trots att marknaden intresserat en längre tid. Stadium-koncernen har alltid varit fokuserad på utveckling och efter den positiva utveckling Stadium Outlet har i både Sverige och Finland är det ett naturligt steg för konceptet att ta sig an en ny marknad.

– Norge har länge känts som ett naturligt nästasteg för oss och lägena i Kristiansand och Moss känns bra ur många aspekter. Vi ser givetvis ljust på framtiden men kommer att lära oss mycket av de här butikerna innan vi stakar ut de fortsatta planerna, fortsätter Anders Bejsy.

Enligt den senaste årsredovisningen hade Stadium Outlet tillväxt i såväl fysiska butiker som e-handeln, trots stora lagerinvesteringar. Konceptet har en fortsatt fin utveckling och har en fortsatt öppningstakt kring fem till sex butiker per år. Under verksamhetsåret 17/18 öppnades tre nya Stadium outlet-butiker i Sverige och två i Finland.

Stadium Outlets första butik i Norge på Avenyn i Sörlandssenteret Kristiansand, öppnar den 24 oktober 2019 klockan 10.00. Den andra norska butiken öppnar i Moss under november.

Milstolpar Stadium Outlet
2009 Första butiken öppnar (Örebro)
2014 Första finska butiken öppnar (Vantaa)
2015 E-handel lanseras
2018 Första cityläget för konceptet
2019 Första butiken i Norge öppnar (Kristiansand)

För mer information, vänligen kontakta: Angelica Larsson, PR och informationsansvarig, Stadium, angelica.larsson@stadium.com, 070–580 39 31.

Stadium Outlet är ett koncept för sport och sportmode med ständigt låga priser samt fri retur i butik. Sortimentet består av märkesvaror som säljs till lägre priser än motsvarande produkter på marknaden. Stadium Outlet är ett bolag inom Stadium-koncernen med separat organisation och egna inköpare som köper större partier av produkter vilket möjliggör lägre priser. Självklart följs de högt ställda krav inom hållbarhet och strävan att aktivera världen, som Stadium. Stadium Outlet har drygt 50 fysiska butiker och e-handel i Sverige, Finland och Norge.