Den 24 augusti kommer Start-Up Stockholm till Södertälje

Efter sju event hittills runt om i regionen fortsätter Start-Up Stockholm sin turné under hösten. Lördagen den 24 augusti kl. 11-16 i Södertälje Centrum har alla som bär på en affärsidé möjlighet att träffa rådgivare från Start-Up Stockholm och NyföretagarCentrum Södertälje Salem Nykvarn. På plats är även rådgivare från bland andra SEB och PwC, samt Connect Öst, Drivhuset och Skatteverket. Detta är ett unikt tillfälle att knyta nya kontakter och ställa frågor till experterna.

Eventet, som är samtidigt som Telge Stadslopp, arrangeras av Start-Up Stockholm i samarbete med Södertälje kommun och NyföretagarCentrum Södertälje Salem Nykvarn. Detta är det åttonde eventet i Start-Up Stockholms Länsturné 2013 som därefter fortsätter till fyra andra kommuner. Syftet är att stimulera fler till att starta företag och få befintliga företag att växa.

Start-Up Stockholm erbjuder kostnadsfri nyföretagar- och innovationsrådgivning, metodutveckling och insatser för att främja företagande. Start-Up Stockholm är ett initiativ av Stockholms NyföretagarCentrum i samarbete med Stockholms stad, Almi Företagspartner, Länsstyrelsen, Tillväxtverket, SEB, PwC och Trygg-Hansa