Johan Husberg, Svanen samt tre stolta hotelldirektörer: Eva Forsberg, Jenny Bergström & Joakim Landén

​Nu Svanenmärks slotten inom Stockholm Meeting Selection

Inom Stockholm Meeting Selection är arbetet med miljö ständigt närvarande. Nu kan tre slott i gruppen titulera sig som Svanmärkta hotell-, restaurang-konferensverksamheter: Ulfsunda Slott, Hesselby Slott och Rosersbergs Slottshotell.

- Vi är stolta och glada över att kunna erbjuda våra gäster en ytterligare kvalitetsmärkning genom att nu också vara Svanmärkta. Vi har arbetat för att nå certifieringen i alla led och nu är vi där. Svanenmärkningen är ett bevis och en kvalitetsstämpel för våra medvetna kunder, säger Joakim Landén, Hotelldirektör på Rosersbergs Slottshotell.

Samtliga tre mötesplatser har genom ett ihärdigt och väl planerat arbetssätt tagit ett helhetsgrepp om sitt miljöarbete och därmed klarat Svanens mycket stränga krav. Poängen och visionen med Svanenmärkningen är att man som Svanenmärkt företag arbetar mot det mer hållbara.

Att kunna erbjuda mötesplatser med hög design och kvalité när det kommer till möteslokaler, mat och hotellrum är inte det enda som gruppen Stockholm Meeting Selection kontinuerligt arbetar för. Även hållbarhetsfrågor är ständigt aktuella. Inom kort kommer fler mötesplatser inom gruppen Svanencertifieras.

Fakta Svanen Svanen är Nordens officiella miljömärke och det drivs på uppdrag av regeringen, utan bransch- eller vinstintresse. EU-Blomman är Europas gemensamma miljömärkning. Båda är frivilliga, positiva märkningar av varor och tjänster. De är till för att hjälpa konsumenter att leva ett miljövänligt liv.

För mer information:
Joakim Landén, Hotelldirektör, Rosersbergs Slottshotell, mob 072-325 54 58
joakim.landen@rosersbergsslott.se

Fredrik Utheim, VD för Stockholm Meeting Selection, mob: 070-213 02 44  fredrik.utheim@meetingselection.se