Retail Awards 2014: Willys har den bästa kundklubben!

Willys Kundklubb har gjort sig förtjänt av titeln ”Årets Kundklubb". I går kväll tog man hem priset på Retail Awards 2014.

Willys kundklubb imponerade på juryn med bland annat ett väl genomtänkt och genomfört upplägg. Willys + har undvikit traditionella lösningar och låtit sig inspireras av företagets grundidé – billigt och nära. I går kväll blev priset för Årets Kundklubb i Retail Awards 2014 deras.

Juryns motivering

En jury bestående av Charlotte Hansen, Däckia, Anders Berggren, Abakus, Maria Sandow, Svensk Handel Stil, Carolina Ramsten, Dagens Handel och Magnus Lundqvist, StroedeRalton, har under våren 2014 tagit emot ett rekordstort antal nomineringar från kundklubbar i Sverige. Så här motiverar man sitt val:

”Ett genomtänkt upplägg, väl genomfört i kombination med fokus på att göra det enkelt för kunden, ledde snabbt till succé. Kunderna värvas via webb och appar och tar tacksamt emot sina erbjudanden via e-post och sms. De uppsatta målen nåddes och överträffades redan kort efter lanseringen. Vinnaren har undvikit traditionella lösningar och har helt enkelt låtit sig inspireras av företagets grundidé – billigt och nära. En vinnare i tiden.”

Sjätte året för Årets kundklubb

För sjätte året i rad sponsrar StroedeRalton priset Årets Kundklubb. Genom att arbeta med lojalitetsprogram av olika slag får företag lojala kunder och lönsamhet. Det vill vi premiera!

År 2009 var StroedeRalton med och instiftade priset ”Årets Kundklubb” i Habits årliga tävling för modebranschen, Modegalan. 2012 flyttade priset från Modegalan till Retail Awards.

Retail Awards arrangeras av Svensk Handel i samarbete med tidningen Dagens Handel. Tolv priser delas ut, där varje kategori har en egen jurygrupp på fem namnkunniga personer som först utser tre finalister och slutligen en vinnare.

(Fotograf Johan Lygrell)

StroedeRalton ligger bakom några av Skandinaviens största och bästa relations- och lojalitetsprogram. Vi kommunicerar med över 100 miljoner mottagare varje år.

Magnus Lundqvist

Relation Manager Årets Kundklubb 08-412 59 25