Ung, ny scenkonst och musik på Arvikafestivalen 2,3,4 juli

Ung, ny scenkonst och musik på Arvikafestivalen 2,3,4 juli

Studiefrämjandet presenterar oetablerade band och scenkonstnärer och bjuder på workshops på Arvika festivlaen den 2-4 juli.

NEMIS
(New Music In Sweden) är namnet på Studiefrämjandets scener för livemusik runt om i Sverige. Det som kännetecknar NEMIS är hög kvalitet på artister och arrangemang. På Arvikafestivalen 2009 har vi den stora äran att presentera NEMIS-artister på både Campingscenen och på Lyran.

På Lyranscenen inne på festivalområdet spelar Stockholmstrion Dyno, dalmasarna i Mary Fay, Uppsalascreamobandet och Rockkarusellvinnarna Safe Mode och sjuttonmannaorkestern Motherfunkers.

På Campingscenen, som öppnar redan på tisdagen, spelar: Astronauter, Super Ninja Monkey Team, Black Noice Orchestra, Salvadorit Fantastico, Sincess, Majestic Mojo, Snutjävel, Reverb, Djuret, Ape Rape Escape, August Rex, Septic Remains, Inminor, Middlesex,Crecendolls, Scavenger, Knekta Kunga, The Fast Forwards, CB Murdoc och Lions of Swe.

Läs mer om banden i bifogad pdf eller kika in på

Ny scenkonst
På Campingscenenkan du se ung stand-up, klassisk teater och en mängd annan nytankeväckande och knasig scenkonst.Vid Campingscenen bjuder Studiefrämjandet på workshops, seprogrammet:

Campingscenen på Arvikafestivalen presenteras av Studiefrämjandet, Unga Arrangörsnätet, Kultur Ungdom Väst och UKM.

Johan Carlsson

Musikansvarig i Värmland 0709-108779