Emma Östlund vid Sturehofs gästvagn den 14 maj

Vi är glada att presentera Emma Östlund, aktuell i programmet Köksmästarna på Kanal 5.  Emma driver egna företaget God Mat av Emma, och är nu aktuell för Sturehofs näst sista gästvagn för våren.

"Det var i köket allt hände, jag assisterade mamma och mormor. Morfar tog med mig ut i trädgårdslandet där jag fick lära mig allt om ärtor, bönor och bär. Där föddes min passion för äkta råvaror och den gemenskap som mat ger."

Emmas kock-liv började med Fredsgatan 12, Melker Anderssons matlagningsstudio och restaurang Grill, hon fortsatte sedan med Lisa Elmqvist och Rolfs kök. Sedan fem år tillbaka driver Emma cateringföretaget God Mat av Emma AB.

Emma kommer under denna kväll att bjuda på en vårlammsadel från Välnäs gård som serveras med trädgårdsprimörer, toppmurkelstuvning och nypotatis.

Mer om Sturehofs gästvagn: En onsdag i månaden bjuder Sturehof in en, eller två, av Sveriges mest framstående kockar för ett gästspel under namnet Sturehofs Gästvagn. Från klockan 18.00 serverar
gästkocken/-arna en egenkomponerad rätt från vagnen ute i matsalen.