Nyhet -

Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet får nytt internationellt namn- Stockholm Business School

Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet genomgår en omfattande internationaliseringsprocess. Som ett led i att stärka den internationella profilen får institutionen ett nytt internationellt namn: Stockholm Business School, SBS.

- Namnet Stockholm Business School reflekterar den mångfald och bredd som finns vid institutionen. Här samlas forskare och studenter från hela världen för att tillsammans generera kunskap och utveckla synen på ämnet företagsekonomi. Efter fjolårets sammanslagning med Institutionen för reklam och PR och satsningar på nya forskningsområden såsom entreprenörskap och hållbar utveckling representerar vi idag en bredare kompetens med stark anknytning till både akademi och näringsliv, säger Thomas Hartman, prefekt vid Stockholm Business School.

Stockholm Business School är en av de största institutionerna vid Stockholms universitet med över 3500 studenter, ett hudratal undervisande och forskande personal samt ett trettiotal doktorander. Här bedrivs framstående forskning och undervisning i en öppen och innovativ miljö.

- Vi utbildar och forskar djupt och brett för framtiden; holistiskt och samhällsrelevant. Våra studenter är kompetenta och ansvarsfulla, kort sagt attraktiva för framtidens arbetsmarknad, säger Thomas Hartman, prefekt vid Stockholm Business School.

Ytterligare information

Thomas Hartman, prefekt vid Stockholm Business School , tfn 073-707 87 87, e-post prefekt@sbs.su.se.

Presstjänsten

Presskontakt Stockholms universitet, centralt 08-16 40 90

Välkommen till Stockholms universitet!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Prenumerera på universitetets nyhetsbrev om aktuell forskning, utbildning och samarbetsmöjligheter su.se/nyhetsbrev.

Läs mer om universitetets forskning su.se/forskning.

Pressbilder från exempelvis Mostphotos får enbart användas i anslutning till nyhetsartikel eller inslag med koppling till pressreleaser eller forskningsnyheter kopplade till Stockholms universitet. Vid publicering, ange alltid fotograf (om det framgår) och i de fall där det är aktuellt, Mostphotos.