Fredrik Reinfeldt besöker sin heminstitution

Fredrik Reinfeldt, statsminister och tidigare student vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet, talar och får pris som årets alumn den 3 oktober vid institutionens Homecoming Day.

Den 3 oktober anordnas årets Homecoming Day vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Arrangemanget syftar till att skapa relationer mellan nyblivna och mer erfarna ekonomer samt att stärka banden mellan institutionen och dess tidigare studenter.

I år gästas Homecoming Day av statsminister Fredrik Reinfeldt, som tidigare studerat vid Företagsekonomiska institutionen. Han ska tala under rubriken Vikten av utbildning inför studenter, tidigare studenter, akademi och samarbetspartners. Statsministern ska även ta emot priset Årets Alumn 2013 och blir därmed hedersalumn i alumniföreningen.

– Det är en stor ära att få välkomna statsminister Fredrik Reinfeldt till alumniföreningens Homecoming Day. Han välkomnas både som talare och aktiv alumn. Fredrik Reinfeldt är en förebild för våra studenter och har på ett föredömligt sätt förvaltat sin utbildning från Företagsekonomiska institutionen. Han är en person att inspireras av, säger Marina Mourad som är karriärcenteransvarig och alumnichef vid Företagsekonomiska institutionen.

Tid: 3 oktober 17:00 - 19:00
Plats: Kräftriket, hus 3A, Stockholms universitet

Representanter för media är välkomna att närvara, efter föranmälan till: Marina Mourad, mobil 0737- 07 88 97. Evenemanget kan även följas i direktsändning på www.fek.su.se

För ytterligare information
Marina Mourad, karriärcenteransvarig och alumnichef vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet, telefon 08-16 46 50, mobil 0737-07 88 97, e-post marina.mourad@fek.su.se

Läs mer om Homecoming Day

Regioner

Stockholms universitet är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Hos oss är fler än 60 000 studenter, 1800 doktorander och 5000 medarbetare verksamma inom det naturvetenskapliga och humanistisk-samhällsvetenskapliga området. En relation med Stockholms universitet är meriterande oavsett om du är student, forskare eller intressent. Hos oss ger utbildning och forskning resultat. www.su.se

Presstjänsten

Presskontakt Stockholms universitet, centralt 08-16 40 90

Välkommen till Stockholms universitet!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Prenumerera på universitetets nyhetsbrev om aktuell forskning, utbildning och samarbetsmöjligheter su.se/nyhetsbrev.

Läs mer om universitetets forskning su.se/forskning.

Pressbilder från exempelvis Mostphotos får enbart användas i anslutning till nyhetsartikel eller inslag med koppling till pressreleaser eller forskningsnyheter kopplade till Stockholms universitet. Vid publicering, ange alltid fotograf (om det framgår) och i de fall där det är aktuellt, Mostphotos.