Pressmeddelande -

Stockholms universitets utbildningar i företagsekonomi får utmärkt betyg i Högskoleverkets granskning

Idag onsdag den 16 maj offentliggjorde Högskoleverket sin granskning av utbildningar i företagsekonomi vid landets lärosäten. Stockholms universitets utbildningar i företagsekonomi får i denna granskning ett utmärkt betyg. Masterprogrammet i finansiell ekonomi (Banking and Finance) har tilldelats omdömet mycket hög kvalitet och de övriga fyra granskade utbildningarna har tilldelats omdömet hög kvalitet.

- Det är naturligtvis mycket glädjande att våra utbildningar får ett så gott betyg och det ligger helt i linje med Stockholms universitets strävan efter att erbjuda utbildning i toppklass, säger Thomas Hartman, prefekt vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet. Vi utvecklar kontinuerligt våra program gällande innehåll, struktur och lärare med målsättningen att erbjuda internationellt konkurrenskraftiga utbildningar i företagsekonomi och detta är ett kvitto på att vi lyckats, tillägger Thomas Hartman.

För mer information kontakta:
Thomas Hartman, prefekt vid Företagsekonomiska institutionen, 0737-07 87 87

Regioner

Vi är ett av Europas ledande universitet i en av världens mest dynamiska huvudstäder. Hos oss är fler än 60 000 studenter, 1800 doktorander och 5000 medarbetare verksamma inom det naturvetenskapliga och humanistisk-samhällsvetenskapliga området. En relation med Stockholms universitet är meriterande oavsett om du är student, forskare eller intressent. Hos oss ger utbildning och forskning resultat. www.su.se

Presstjänsten

Presskontakt Stockholms universitet, centralt 08-16 40 90

Välkommen till Stockholms universitet!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Prenumerera på universitetets nyhetsbrev om aktuell forskning, utbildning och samarbetsmöjligheter su.se/nyhetsbrev.

Läs mer om universitetets forskning su.se/forskning.

Pressbilder från exempelvis Mostphotos får enbart användas i anslutning till nyhetsartikel eller inslag med koppling till pressreleaser eller forskningsnyheter kopplade till Stockholms universitet. Vid publicering, ange alltid fotograf (om det framgår) och i de fall där det är aktuellt, Mostphotos.