Trehundrafemtio företagsekonomer samlas för konferens vid Stockholms universitet

En av 2011 års största händelser inom företagsekonomi går av stapeln i Stockholm 22-24 augusti. Trehundrafemtio företagsekonomer från de nordiska länderna samlas vid Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet. Cirka trehundratrettio presentationer inom en rad olika ämnen kommer hållas. Varumärkens betydelse i marknadsföring och i samhället, nordisk HRM, temporära organisationer och organisering av service och tjänsteproduktion samt komplexiteten i att undervisa företagsekonomi är exempel på teman som kommer att tas upp.

Media är varmt välkomna att delta. Hör gärna av dig till marknads- och kommunikationsansvarig Katarina Carlén för mer information eller om du har frågor: katarina.carlen@fek.su.se; tfn 0737-078896. Program och mer information finns på Företagsekonomiska institutionens webbplats: http://www.fek.su.se/en/NFF-2011---start/

På konferensen har även Företagsekonomiska institutionen nöjet att presentera tre keynote speakers som kommer att hålla föreläsningar under konferensen. Föreläsarna är Trond Bjørnenak, Professor vid Norwegian School of Economics and Business Administration (NHH), Christina Garsten, Professor och Head of the Social Anthropology department, Stockholm universitet samt Christian Grönroos, Professor i Service and Relationship Marketing vid Hanken School of Economics, Finland.

- Det här blir en av årets största händelser inom det företagsekonomiska området i Norden och vi ser fram emot att kunna välkomna deltagarna till tre dagar fyllda av kunskapsutbyten och kollegiala samtal. Det blir spännande att få se var kunskapsfronten går inom ämnets olika delar säger Jan Löwstedt, professor i företagsekonomi och ordförande för konferensen.

Nordiska Företagsekonomiska Föreningen, NFF, anordnar vartannat år en konferens med olika handelshögskolor och företagsekonomiska institutioner runt om i Norden som värd och i år turen kommit till Stockholms universitet. Syftet med konferensen är att vara en mötesplats där ett brett spektrum av forskare och lärare inom företagsekonomi är representerade, främst från de nordiska länderna. Under dagarna kommer en mängd presentationer inom 30 olika ämnesområden att äga rum. De olika disciplinerna inom i ämnet: redovisning, finansiering, marknadsföring, organisation, entreprenörskap etc. samt olika forskningstraditioner och metoder kommer samtliga att vara representerade.

Välkommen!

Universitetet i huvudstaden – utbildning och forskning på högsta nivå där öppna sinnen möts och utvecklas. Universitetet deltar i regionala, nationella och internationella samarbeten, i debatt och i samhällsutveckling. Här är mer än 50 000 studenter och 6 000 medarbetare verksamma inom humaniora, juridik, naturvetenskap och samhällsvetenskap.

Presstjänsten

Presskontakt Stockholms universitet, centralt 08-16 40 90

Välkommen till Stockholms universitet!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Prenumerera på universitetets nyhetsbrev om aktuell forskning, utbildning och samarbetsmöjligheter su.se/nyhetsbrev.

Läs mer om universitetets forskning su.se/forskning.

Pressbilder från exempelvis Mostphotos får enbart användas i anslutning till nyhetsartikel eller inslag med koppling till pressreleaser eller forskningsnyheter kopplade till Stockholms universitet. Vid publicering, ange alltid fotograf (om det framgår) och i de fall där det är aktuellt, Mostphotos.