Yama Kids, en barnmeny med karaktärerna Hello Kitty och Bad-Badtz Maru.

Sushi Yama lanserar barnmenyn Yama Kids

Idag, torsdag 1 november, lanserar Sushi Yama en barnmeny för att nå ut till sina yngre gäster. Menyn går under namnet Yama Kids och bygger på ett samarbete med Sanrio, som bland annat innehar Hello Kitty och Bad-Badtz Maru i sin varumärkesportfölj.

Yama Kids är anpassad för barn och bjuder, likt andra restaurangkedjors upplägg, på en måltid med lekfulla tillbehör. Samarbetet initierades i början på året tillsammans med Plus Licens, som är licensagent och representerar bl.a. Hello Kitty.

- Vi har haft en barnmeny i åtanke under en längre tid för att tillgodose våra yngre gäster med ett anpassat och naturligt alternativ i samband med sina besök hos oss, där nytta och nöje kombineras. När diskussionerna togs upp kändes Sanrio och företagets varumärken som ett självklart val. Företaget är japanskt och innehar klassiska varumärken som bär på historia. Vi är övertygade om att både Bad-Badtz Maru och Hello Kitty kommer att tilltala våra yngre gäster. Hello Kitty är dessutom en populär karaktär som ständigt får förnyad popularitet och sträcker sig över flera generationer, berättar Danny Barsoum – Chief Brand Officer.

Yama Kids lanseras kl. 14:30 den 1 november, vilket också är födelsedagen för Hello Kitty. Karaktären skapades 1976 och är Sanrios populäraste. Helgen den 3-4 november äger två event rum kopplade till lanseringen, först ut i Farsta Centrum i Stockholm under lördagen och därefter följt av Nordstan i Göteborg på söndagen.

Event
Farsta Centrum, lördag 3/11 kl. 12-15 intill Sushi Yama.
Nordstan, söndag 4/11 kl. 12-15 på Nordstadstorget.

Sanrio Co., Ltd.
Grundades 1960 av Shintaro Tsuji i Japan och är idag ett börsnoterat företag som innehar flera varumärken, där Hello Kitty är det mest kända och framgångsrika. Företaget har filialer världen över med lokal verksamhet.

Plus Licens AB
Är en oberoende licensagent som har sitt huvudkontor i Stockholm och kontor i Centraleuropa samt Ryssland. Agenturfirman har varit verksam i 40 års tid och representerar flertalet välkända varumärken.

Danny Barsoum – PR/Chief Brand Manager
E-post: press@sushiyama.se

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största sushikedja, med 36 restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning.