Sushi Yama öppnar nytt i Norrköping

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2018 08:55 CET

Sushi Yamas Mama's Sushi, som fick en ny sammansättning under hösten 2017 - med färsk, odlad rå lax.

Idag, fredag 2 mars, smygöppnar Sushi Yama sin andra restaurang i Norrköping. Verksamheten kommer att husera i Nordantill, på Kungsgatan 32 och blir ett efterfrågat tillskott i staden.

Sushi Yama har funnits i Norrköping sen augusti 2014 och redan från starten har man fått en uppskattad lokal förankring. Det och det faktumet att Norrköping som stad har en god företagskultur har banat väg för ytterligare en etablering.

- Vi är inne på vårt fjärde år i Norrköping med restaurangen på Drottninggatan. Det har varit och är en av våra mest uppskattade etableringar och våra gäster har visat att ännu en etablering är på sin plats. Vi ser väldigt positivt på Norrköping som stad, där den goda företagskulturen inte har gått oss obemärkt förbi. Nu stärker vi vår närvaro för att tillgodose våra gästers önskemål berättar Danny Barsoum – Chief Brand Officer.

Restaurangen på Kungsgatan kommer att ha ca 70 sittplatser, med varierande typer av sittningar. Sushi Yama är sedan 1 januari 2017 en helt kontantfri restaurangkedja och det gäller självfallet även för denna restaurang, för en säkrare och hållbarare tillvaro.

Öppettider: måndag till fredag 10.00-21.00, lördag och söndag 11.00-21.00.
Adress: Kungsgatan 32, Norrköping

Danny Barsoum – PR/Chief Brand Manager
E-post: press@sushiyama.se
Mobil: +46 (0)73-903 29 80

Lokal kontakt
Gabriel Aydin – Regional Manager
E-post: gabriel@sushiyama.se
Mobil: +46 (0)73-366 41 91

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största sushikedja, med 35 restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning.

Kommentarer (0)