Pressinbjudan till Årets Bioenergidagar i Göteborg

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2013 08:00 CET

Svebios årliga samling för bioenergibranschen Årets Bioenergidagar hålls i år i Göteborg 5 – 6 november, på Arken Hotel & Art Garden Spa, se program.

Bioenergi är i dag Sverige största energikälla, och står för ungefär en tredjedel av den inhemska användningen av energi, främst inom uppvärmning, men i allt högre utsträckning också inom elproduktion, industri och transporter.

Bland talarna på konferensen märks Preems vd Petter Holland som berättar om företagets arbete med att ta fram nya biodrivmedel, Åsa Burman från Göteborg Energi som talar om förgasning av biobränslen, och Johan Granath från Ekman & Co som beskriver den växande globala pelletshandeln.

Konferensen är öppen för media utan kostnad, men vi ser gärna att deltagande journalister anmäler sig till konferensen, för vår planering av måltider mm.

För ytterligare information kontakta Kjell Andersson tel 070-4417192.

Kommentarer (0)