Säsongspremiär för synkroniserad konståkning – Kungsbacka i helgen

Säsongspremiär för synkroniserad konståkning – Kungsbacka i helgen

I helgen hålls den första Elittävlingen i synkroniserad konståkning för säsongen. I startlistan återfinns några av landets främsta lag som Team Convivium, Team Spirit och Team Boomerang. Samspel på is och hög nivå när 16 åkare och 32 par skridskor tar sina första säsongsskär.

Imorgon startar säsongen för den synkroniserade konståkningens Elittävlingar när Kungsbacka Trophy går av stapeln. Bland deltagarna i juniorklassen finns några av landets mest framgångsrika lag, Team Convivium och Team Spirit. I seniorklassen ställer Team Boomerang upp som enda deltagare.

Tävlingen hålls i Kungsbacka ishall 6–7 december. Under lördagen åker både juniorer och seniorer sina korta program. Tävlingen avslutas under söndagen med friåkning i ungdoms-, junior- och seniorklassen.

Mer information: www.skatesweden.se