VM-trupp 2017: Helgesson och Majorov till Helsingfors

VM-trupp 2017: Helgesson och Majorov till Helsingfors

Sveriges VM-trupp är uttagen. Joshi Helgesson och Alexander Majorov representerar Sverige på VM i konståkning i Helsingfors 29 mars–2 april.

Joshi Helgesson och Alexander Majorov tävlar för Sverige på VM i konståkning i Helsingfors, Finland, 29 mars–2 april. Det meddelade Elitkommittén för singel, par och isdans idag.

"Det ska bli spännande att se vad Alexander och Joshi kommer att prestera med grannpubliken på läktaren. Alexander reser till VM i Helsingfors med en säsong i ryggen där han gått från klarhet till klarhet och som kröntes med ett av karriärens bästa resultat på Vinteruniversiaden där han tog brons. Joshis nya teknik börjar sitta, det visar helgens tävling i Haag, en mycket lovande utveckling som vi hoppas få se resultat av på VM."
Anna Hörnqvist, Sportchef på Svenska Konståkningsförbundet.

"Målet med VM 2017 är att åka två felfria program, jag vill visa mina program så som de är på träning och visa att jag kan. Formen känns riktigt bra! Jag åker bra program på träning och jag åkte ett bra korta i Holland förra veckan. Jag känner mig bättre och bättre för varje tävling som går, så det är roligt. Det är jättekul att få representera Sverige och att få åka VM, som är en av de roligaste tävlingarna att åka, det ser jag jättemycket fram emot."
Joshi Helgesson

"Formen känns bra, stabil och lugn. Mitt viktigaste mål är att kvalificera mig till OS 2018 genom denna tävling."
Alexander Majorov