Svenska Möten går mot nytt försäljningsrekord

Svenska Möten går mot sitt starkaste år någonsin. Under årets första sju månader ökade det bokade försäljningsvärdet med 18 procent, jämfört med samma period förra året. Medvinden beror på flera vunna offentliga upphandlingar och nya avtal inom den privata sektorn.

En ökande medvetenhet om potentiella besparingar har lett till att allt fler organisationer och företag väljer att ta ett samlat grepp om sina möten och konferenser. Genom att samla alla bokningar av externa möten och kringtjänster genom en leverantör, finns stora möjligheter att effektivisera, få kostnadsöverblick och säkerställa att alla möten bokas i linje med företaget regler.

- Att fler väljer att styra sina bokningar genom oss ligger helt i linje med vad vi på Svenska Möten har sett länge – organisationer och företag vill få kontroll och överblick över resurser som läggs på möten och konferenser. De inser att det finns stora besparingar att göra – både i kostnader och tid, säger Jannis Norén Karas, försäljnings- och affärsutvecklingsansvarig på Svenska Möten.

Stockholm Stad, Lunds Universitet, Region Skåne, Helsingborgs Stad, Region Västmanland & Södermanland är några av de offentliga organisationer som efter upphandling valt att ge Svenska Möten förtroendet att boka deras möten och konferenser. Nya avtalskunder inom den privata sektorn inkluderar Capio och Interflora. Andra nya avtalskunder är verksamma inom medicinteknik, finans- och bilindustrin.

Ännu syns inga tecken på en sviktande konjunktur. Orderstocken framåt visar en 22 procentig ökning jämfört med förra året och tillväxtprognosen för helåret 2019 är en ökning med 9 procent. En stor del av ökningen står de nya avtalen för, men även kunder utan avtal som hittar till Svenska Möten fortsätter att öka.

- För första gången ser vi ut att med råge nå 400 miljoner kronor i försäljning, säger Jannis. Ökningen är ett resultat av ett fantastiskt teamarbete och är ett kvitto på att vårt erbjudande är efterfrågat och att vi håller en hög servicenivå. Det är lite extra roligt att vi fått så många nya kunder i södra Sverige.

För mer information, kontakta Jannis på tel. 073-981 00 77 eller via e-postjannis.karas@svenskamoten.se

• svenska möten
  • boka konferens

Svenska Möten är experter på möten och hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. Läs mer på www.svenskamoten.se