​Svenska Möten startar ny mötesplats

Svenska Möten lanserar en ny, årlig mötesplats för mötesanläggningar från hela Sverige, nationella kunder och partners. Det kommer bli ett par dagar, fyllda med kunskap, nyheter och inspiration för alla som i någon form arbetar med möten. En mötesmässa i ett helt nytt och inspirerande format.

Rubriken för evenemanget är Mötesplatsen som gör skillnad och dagarna kommer att vara vigda åt kunskap, inspiration och nätverkande för alla som i någon form arbetar med möten. Svenska Mötens kunder samt alla mötes- och konferensköpare i hela landet och övriga Norden kommer att bjudas in till premiären som äger rum den 6 - 7 maj 2020. Premiären äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö, för att sedan alternera vartannat år mellan Göteborg och Stockholm.

Programmet kommer att spänna över en rad högkvalitativa kunskapsseminarier för alla som vill bli bättre på att boka, leda och planera möten och ledare som vill förbättra sin interna möteskultur. Dessutom kommer det att bjudas på en lång rad inspirationsföreläsningar som anknyter till ämnet. Ambitionen är att det ska finnas något för alla som är intresserade av att öka sin kunskap om möten.

Förutom kunskap och inspiration kommer dagarna att bjuda på smakprov, nyheter och möten med representanter från unika mötesplatser över hela Sverige. Parallellt med dagarna kommer dessutom den årliga galamiddagen med prisutdelningen av Svenska Mötespriset, inklusive Årets Miljöinitiativ, Årets Innovation och Årets Mötesplats, äga rum.

- Vi gör det här för att bjuda på vår kunskap om möten och stärka samarbetet och utbytet mellan våra kunder, partners och medlemmar genom personliga möten. Det är helt naturligt för oss att ta det här steget i en digital och uppkopplad tid då det fysiska mötet blir allt viktigare för att insupa kunskap och nätverka under inspirerande former, säger Svenska Mötens medlemschef Jannis Norén Karas.

Initiativet är ett samarbete mellan Svenska Möten och mässarrangören BraMässor*. - Vi på BraMässor ser det som ett hedersuppdrag att tillsammans med Svenska Möten skapa den största och intressantaste mässan och mötesplatsen för anläggningar, leverantörer, konsulter och köpare i vår fantastiska industri. Extra kul är det att det dessutom är vår egen bransch” säger Bosse Magnusson ordförande i BraMässor.

Kontakt:

Jannis Norén Karas, Svenska Möten, jannis.karas@svenskamoten.se, t. 073-981 00 77
Bo Magnusson, BraMässor bo.magnusson@bramassor.se t. 0703 323 390

*BraMässor är en oberoende mässarrangör som varje år arrangerar 10 – 12 mässor i hela Norden. BraMässor ingår i mäss- och konferenskoncernen Scandinavian Exhibition Group.

• boka möte
  • mötesmässa