Vinnare i Svenskt Vattens filmtävling blev bidrag från Varberg, Göteborg, Örebro och Uddevalla

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 19:45 CET

Av 122 deltagande bidrag har juryn utsett vinnare och övriga pristagare. Vinnarna i Svenskt Vattens filmtävling 2009 blev följande bidrag:

1:a pris och 30. 000 kr gick till Adrian Drott och Isak Johansson från Pederskrivare skola i Varberg. Deras film heter ”Ta chansen”. De kan nås på 073-808 47 93.

2: pris och 15.000 kr gick till Magnus Dahlstrand från YTC Lindholmen i Göteborg. Hans film heter ”Tänk! Agera!” Magnus kan nås på 0762-19 34 80

3:e pris och 5.000 kr vanns av Petter Karlsson och Hampus Lilja som går på Virginska skolan i Örebro. Deras film heter ”Water is awesome”. De kan nås på 070-539 33 61.

Ett särskilt hederspris delades ut till Terje Hugoson, Sebastian Henriksson och Leo Dal från Uddevalla gymnasium. Deras film heter ”Water Motion”. De nås på 070-601 35 96, 070-677 49 79 eller
076-825 75 76.

Samtliga filmer kan ses på www.vattenfilm.se

Svenskt Vatten företräder vattentjänstföretagen i Sverige och vår vision är friskt vatten och rena sjöar. Medlemmarna i Svenskt Vatten levererar dricksvatten och tar emot avloppsvatten från ca 8 miljoner anslutna kunder. De är därmed Sveriges viktigaste livsmedelsproducenter och miljövårdsföretag. Svenskt Vatten företräder även de svenska vattentjänstföretagen inom den europeiska vattenbolagsorganisationen EUREAU med ca 400 miljoner kunder.