Ingrid Klimke, Isabell Werth och Peder Fredricson - Sweden International Horse Show lockar alla de  individuella guldmedaljörerna från sommarens Europamästerskap i fälttävlan, dressyr och hoppning. Foto Libby Law/FEI, Roland Thunholm, Claes Jakobsson
Ingrid Klimke, Isabell Werth och Peder Fredricson - Sweden International Horse Show lockar alla de individuella guldmedaljörerna från sommarens Europamästerskap i fälttävlan, dressyr och hoppning. Foto Libby Law/FEI, Roland Thunholm, Claes Jakobsson

Triss i Europamästare till Friends Arena

Ridsportens guldmedaljörer kommer till Friends Arena och Sweden International Horse Show.
Det borgar för tävlingar i absoluta världsklass.
– Vi har ett helt unikt vasst startfält till årets tävlingar, säger sportchef Malin Baryard Johnsson.

EM-guldmedaljörerna från alla de tre olympiska grenarna hoppning, dressyr och fälttävlan kommer till Sweden International Horse Show den första helgen i december.
Peder Fredricson, hela Sveriges egen guldhjälte i hoppning, Isabell Werth världsetta, guldmedaljör och dressyrlegend, och Ingrid Klimke, fälttävlans egen gulddrottning – alla är de på plats när hästfolket tar över Friends Arena i år.
- Sett till meriterna och bredden på toppen tror jag aldrig att det varit så här bra, säger Malin Baryard Johnsson.

Och det fina startfältet passar extra bra ett jubileumsår som i år när evenemanget fyller 25 år.
- Det är helt fantastiskt att ha så mycket stora aktuella stjärnor på plats inom alla grenar på ett evenemang. I år firar SIHS 25 år och det här är verkligen ett bevis för vad som är och har varit så speciellt med de här tävlingarna. Kompakta tävlingar med världens storstjärnor, säger Malin Baryard Johnsson.

Peder Fredricson, Isabell Werth och Ingrid Klimke är också tre av de fyra nominerade till det internationella ridsportförbundets, FEI:s, prestigefyllda pris Best Athlete. De utgör världseliten inom de tre olympiska grenarna.

SE WERTH I SAAB TOP 10 DRESSAGE

Isabell Werth – världsettan och dressyrfenomenet - är första ryttare klar för nya stortävlingen Saab Top 10 Dressage. Och för alla dressyrnördar som vill passa på att få hem lite Werth-vibbar tar hon även med sin klädkollektion som finns att köpa på den stora ridsportmässan inne i Friends Arena

Peder Fredricson – tillsammans med sin stjärnhäst H&M All In har han tagit sig in i varenda hästälskares hjärta runt om i landet. Den stora publikfavoriten tävlar med två hästar i sex olika klasser under helgen.

Ingrid Klimke – fälttävlans stora drottning och världsryttaren med otaliga guldmedaljer i bagaget kommer för att i ett rasande tempo jaga sin andra vinst i Inomhusfälttävlan under torsdagskvällen på SIHS.

Se fler nyheter och köp biljett på swedenhorseshow.se

Sweden International Horse Show 30 november - 3 december 2017, http://www.swedenhorseshow.se/