Nu är det öppet! Varmt välkomna till Jävligt Gott - Almedalens största veganska restaurang.

Klockan 14:00 idag öppnade Jävligt Gott sin pop up restaurang på Syregården, Södra Kyrkogatan 6A. Här serveras en grillmeny med jävligt god vegansk mat - som är klimatberäknad för att ge minsta möjliga miljöavtryck. Restaurangen håller öppet till kl 22:00 ikväll och alla andra kvällar fram till och med torsdag.

Gustav Johansson driver Jävligt Gott - Sveriges största veganska matblogg – nyligen rankad 6:a bland Sveriges matbloggar. (Källa: Cisco). Idag klockan 14:00 öppnar han med team upp en pop up restaurang i fem dagar under Almedalsveckan på Syregården. Budskapet är tydligt: “-Det räcker inte med att vegomaten är bra för djuren, naturen och hälsan. Det måste vara jävligt gott också!”

Varje dag finns en unik lunch - i begränsat antal - och dessutom finns Jävligt Gotts klassiker med på menyn varje dag: hamburgare med klyftpotatis, chiligryta, grillspett, härliga röror och matiga snacks. Ekologiskt öl, vin och alkoholfritt.

Med Sveriges ledande gröna företag, ett gotländskt mikrobryggeri, leverantörer av vegansk vin, bubbel och ekologiska premiumdrycker bjuder Gustav med team in till härliga matupplevelser, seminarium och mingel på vackra Syregården mitt i Almedalen.

Gustav berättar: - De senaste veckorna har varit otroligt intensiva men vi är så glada över att vara igång nu. Det är en fantastisk stämning här på Syregården. Tillsammans med lokala ekologiska producenter har vi lyckats få till hållbara komplement till våra rätter, bland annat ett fantastisk hamburgerbröd från gotländska bageriet LEVA.

Restaurangen öppnar idag söndag 1 juli kl 14:00 och har öppet från kl 10:00-22:00 fram till torsdag 5 juli. Jävligt Gott i samverkan med Syregården, Magasinet Syre, Anamma, VegMe, Yi-Pin, Vilarnau Cava, Marqués de Riscal och Castaño Organic Monastrell, Oatly!, Hop-Shed Brewery, Yammo, ROOMI och Moderna Delikatesser.

HITTA HIT:
Jävligt Gotts pop-up restaurang ligger på Syregården, Södra Kyrkogatan 6A. Karta.

PRESS och BOKNING:
För mer information, pressbilder eller bokning av intervju med Gustav vänligen kontakta: Annette Ericsdotter, +46 70 777 91 00.