Niklas Zennström årets Anders Wallföreläsare

Pressmeddelande   •   Nov 20, 2006 10:57 CET

Den 28 november hålls 2006 års Anders Wall-föreläsning i entreprenörskap. Årets huvudtalare är Niklas Zennström.

Niklas Zennström, grundaren bakom succéföretaget Skype, är huvudtalare vid årets Anders Wall-föreläsning i universitetsaulan. Medverkar gör också bl a rektor Anders Hallberg, direktör Anders Wall, Ivo Zander, professor i företagsekonomi med inriktning mot entreprenörskap och konsistoriets ordförande Hans Dalborg. Efter föreläsningarna blir det paneldebatt och frågestund under ledning av Mark Levengood.

Föreläsningen arrangeras i anslutning till Anders Walls professur i entreprenörskap, dess möjligheter och risker vid företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet. Anders Wall-föreläsningen har tillkommit för att stimulera entreprenörsandan bland studenter, forskare och lärare inom universitetets olika fakulteter. I år är det tredje året som företagsekonomiska institutionen bjuder in välkända personligheter och entreprenör som gästföreläsare.

Tid och plats: Tisdag 28 november, 2006, 13.00 – 16.45 i Universitetshusets aula

Alla intresserade är välkomna! Ingen föranmälan krävs.

Program:
Välkomstord av Uppsala universitets rektor, professor Anders Hallberg.“ Entreprenörskap” – Dr.h.c. direktör Anders Wall.

Mika Kjellberg – Grundare av modellagenturen MIKAs Stockholm.

Stefan Stolt – Ung Norrlandsentreprenör“Uppsala 2015” – Professor Ivo Zander och Entrepreneurs Academy, Uppsala universitet.

Prisutdelning – I case-tävlingen Shanghai Challenge.

Paus

Niklas Zennström – Grundare av Skype.

Paneldebatt och frågestund under ledning av Mark Levengood.

Övriga medverkande: Konsistoriets ordförande Ekon.dr. Hans Dalborg och Professor Per Gunningberg, institutionen för informationsteknologi

Mer information: http://www.fek.uu.se/start.asp

Länk till pressmeddelande med eventuella bilder: http://info.uu.se/press.nsf/pm/niklas.zennstrom.id06F.html

Pressinformatör