Tusentals filmer, serier och livesport – allt i ett paket

Nu lanserar Viaplay den lilla julklappen med det stora innehållet. Audio Videos 90 butiker och Digitalbutikerna kommer från och med den här veckan att börja erbjuda snyggt designade DVD-fodral som innehåller abonnemang på online-tjänsten Viaplay.

Viaplay är en komplett tjänst för TV, sport och film online. I sportväg erbjuds Premier League, Champions League, NHL, PGA, Formel 1, Hockeyallsvenskan och NFL. Filmbiblioteket består av tusentals filmer och man fyller på med nya storfilmer i snabb takt. Bland TV-serierna finns flera säsonger av de populäraste amerikanska serierna, svensk underhållning och dokumentärer.

Tre olika DVD-fodral finns till försäljning i butikerna: 3 månader med TV+Film+Sport, 3 månader med TV+Film samt 1 månad med TV+Film+Sport. I varje DVD-fodral finns en kod och instruktioner om hur man aktiverar abonnemanget på www.viaplay.se. Därefter kan man börja använda tjänsten och streama obegränsat med innehåll.

”Vi tycker det är väldigt roligt att kunna erbjuda Viaplay som en uppskattad julklapp i en snyggt designad förpackning. Det som är unikt med att erbjuda tjänsten i butik är att den är förbetald och paketerad för att ges bort som present” säger Niclas Ekdal VD Viaplay.

Med Viaplay kan du själv välja vilken enhet du vill se innehållet på; datorn, surfplattan eller mobilen. I dagsläget finns tjänsten på PC, Mac, iPhone, Android, iPad samt på Samsungs och LG:s Smart-TV. Läs mer om tjänsten på www.viaplay.se

• film
  • champions league
  • streaming
  • on demand

Viasat Sverige ingår i Modern Times Group MTGAB, det internationella mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 13,1 miljarder kronor, samt ett rörelseresultat på 2,4 miljarder kronor för helåret 2010. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Viasat Broadcasting underhåller människor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Tjeckien, Bulgarien, Makedonien, Ghana, Ryssland, Polen, Rumänien, Vitryssland, Moldavien, Georgien, Ukraina, Kazakstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Armenien, Azerbaijan, Slovakien, Slovenien, Serbien, Montenegro, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Kenya, Nigeria och USA.