Bättre upplevelse med ny hemsida - det firar Viaplay med att bjuda på en månad med TV och Film

Idag lanserar streamingtjänsten Viaplay en ny sajt där fokus ligger på att ge tittarna en ännu bättre upplevelse av film, sport och TV online. I samband med lanseringen bjuds alla som testar Viaplay på en månad fritt med tusentals filmer och massor av amerikanska och svenska TV-serier.

Den nya sajten har en helt ny struktur som syftar till att göra det enklare för tittarna att använda tjänsten. Dels har navigationen moderniserats samtidigt som tjänsten har utvecklats för att bli mycket snabbare.

På nya Viaplay.se har man också implementerat en nyare version av Silverlight-spelaren. För tittare som har TV+Film+Sport-paketet kommer den nya spelaren att ge flera förbättringar. Spelaren gör det nu möjligt för tittaren att pausa i ett live-event och sedan spola fram och tillbaka, i upp till fyra timmar efter att live-eventet startade. Tittaren kommer också kunna se i vilken kvalitet man tar emot strömmen.

- Vi är glada över att äntligen kunna presentera vår nya tjänst som utgör grunden för att kunna bygga Sveriges bästa streamingtjänst för TV, Film och Sport online. Vi har jobbat hårt med att få allt på plats och är oerhört glada över att erbjuda en månad fritt med TV och Film, så att alla kan få möjlighet att uppleva hur Viaplay har utvecklats, säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige

Viaplay har i och med den nya hemsidan satsat på att ge användarna en ännu bättre upplevelse och man ska både känna och se att tjänsten har förbättras och förenklats. Ambitionen är att hemsidan ska avspegla den premiumkänsla som innehållet redan har samtidigt som man sätter användarens behov först.

Vad är Viaplay?

Viaplay är en komplett tjänst för TV, Sport och Film online. Viaplay tillgängligt på nätet, www.viaplay.se samt via smartphones (iPhone/Android) eller surfplattor. Viaplay finns också i Viasats Internetuppkopplade digitalboxar samt via Samsung Smart TV eller LG Connected TVs.

• film
  • tv3play
  • tv6play
  • tv8 play
  • on demand

Viasat Sverige ingår i Modern Times Group MTGAB, det internationella mediebolag med den största geografiska spridningen av TV-verksamhet i Europa. MTGs Viasat Broadcasting driver 28 fri-TV-kanaler i elva länder, och 38 betal-TV-kanaler i 32 länder. Betal-TV-kanalerna distribueras på Viasats egna satellit-TV-plattform i nio länder, samt via tredjeparts TV-nätverk (inklusive kabel- satellit och IPTV-nätverk), samt över öppna internet. Dessa fri- och betal-TV-kanaler och betal-TV-plattformar har totalt 125 miljoner tittare i 33 länder. MTG är även den största aktieägaren i Rysslands ledande oberoende TV-nätverk (CTC Media – Nasdaq: CTCM).

Modern Times Group är ett tillväxtföretag och redovisade en försäljning på 13,1 miljarder kronor, samt ett rörelseresultat på 2,4 miljarder kronor för helåret 2010. MTGs A och B-aktier handlas på Nasdaq OMX Stockholms Large Cap-lista under symbolerna MTGA och MTGB.

Viasat Broadcasting underhåller människor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ungern, Tjeckien, Bulgarien, Makedonien, Ghana, Ryssland, Polen, Rumänien, Vitryssland, Moldavien, Georgien, Ukraina, Kazakstan, Kyrgyzstan, Uzbekistan, Armenien, Azerbaijan, Slovakien, Slovenien, Serbien, Montenegro, Kroatien, Bosnien och Hercegovina, Kenya, Nigeria och USA.