Viasat OnDemand byter namn till Viaplay

Den första versionen av Viasat OnDemand lanserades på nätet i maj 2007, då främst bestående av sport och film. Sedan dess har tjänsten kontinuerligt byggts ut, både vad gäller innehåll och tillgänglighet. Idag består tjänsten av alla de största Playkanalerna, hyrfilm och direktsänd sport.

Själva internetinnehållet är tillgängligt online, oavsett om det är via en PC eller en Mac, och delar av det finns också tillgängligt via smartphones - Androids och iPhones samt för iPad. Innehållet finns tillgängligt för TV-apparater med internetuppkoppling via ett samarbete med LG Electronics, och delar av innehållet finns naturligtvis också för Viasats parabolkunder via deras OnDemandbox.

Denna snabba utveckling mot fler möjligheter att se innehållet gör det till ett naturligt steg att byta namn på tjänsten från Viasat OnDemand till Viaplay.

Under februari månad, med start idag, sänds en TV-reklam som berättar att ett namnbyte håller på att ske. Under februari månad kommer sajten att byggas om inför namnbytet, och Viaplay.se planeras vara på plats i början av mars.

• viasat ondemand
  • tv3play