VisitKarlskrona åter på plats i mobilen

Nyhet   •   Nov 26, 2013 14:33 CET

Efter en kortare tids frånvaro, kan Karlskronas besöksinformation åter igen njutas i mobilen. Invånare och besökare kan ta del av evenemang, besöksmål, boende, shopping och upplevelser via plattformen visitkarlskrona.se. "Mobilen är för många en förlängning av armen, och det känns skönt att ha en mobilsajt på plats, som erbjuder information och bokningsmöjligheter", säger Karlskronas turistchef Terje Pedersen.

När bolaget i Karlskrona AB inför sommaren bytte leverantör av destinationsplattform, fanns det inte längre någon koppling till mobilen."Att mobilen kommer vara vår viktigaste kanal framöver, har vi varit säkra på sedan vi, som första kommun i Sverige lanserade en destinationsapp. Nu är vi på banan igen efter ett kort uppehåll, med en ny fräsch mobilsajt. Karlskrona ska självklart vara tillgänglig i denna viktiga kanal, avslutar turistchefen.

Kommentarer (0)

Kommentera