Jill Johnson till Umeå Live

Pressmeddelande   •   Apr 26, 2019 10:53 CEST

Jill Johnson Foto: Magnus Ragnvid

Folkliga Jill Johnson kommer till Umeå och Umeå Live 19 juli. Spelningen blir den första av 13 i sommarturnén My Remedy Summer Tour som pågår under juli, augusti och september.

Jill Johnson är en av Sveriges mest älskade artister och låtskrivare. Hittills har hon hunnit släppa osannolika tjugofem album, varit med i Melodifestivalen tre gånger (varav en som programledare) och gjort succé med egna turnéer. Hon ligger också bakom den populära, kritikerrosade och prisbelönta programserien ”Jills veranda” på SVT och är den som tagit countrymusikens ställning i Sverige till helt ny nivå. Just nu aktuell med EP:n ”My Remedy” och vårens välrenommerade klubbturné - ”My Remedy Tour”.

Foto: Henke Olofsson

Umeå Live är familjefesten som under sju tillfällen i sommar bjuder på gratis underhållning i Umeå centrum. Programmet pågår från eftermiddag till kväll och på flera platser i centrum. En nyhet för året är bland annat allsång på Rådhustorget och i Broparken. Samtliga artister kommer släppas under våren.

Datum för Umeå Live 2019 är 28/6, 19/7, 8/8
Datum för Umeå Live Allsång 2019 är 26/6, 17/7, 24/7, 31/7
Samtliga artister kommer släppas under våren.

För mer information, kontakta:
Gabriella Hed Vall, Evenemangsansvarig Visit Umeå 070-601 03 57
Anna Axelson, Producent, Tiljan 070-695 50 28