Kronans Apotek i Westfield Mall of Scandinavia

Hur du kan öka trafiken till din butik

Många retailers idag delar samma utmaning, att driva trafik till sina butiker samt konvertera i butik. Nyckeln är att erbjuda en fulländad konsumentupplevelse, även om det såklart kan innebära olika saker beroende på bransch och segment finns det en röd tråd: du måste erbjuda en engagerande, intressant och högkvalitativ upplevelse genom hela kundresan.

Digitala kommunikationsytor möjliggör för dig att kommunicera med din målgrupp mer effektivt, det spelar ingen roll om det är med kunder, besökare, anställda eller liknade - Digital Signage kommer göra det lättare för dig att vara relevant oavsett tid på dygnet eller dag i veckan.

Digitala kommunikationsytor lockar uppmärksamhet och visuellt innehåll är 43% mer övertygande digitalt än analogt, vilket gör den märkbara effekten svår att ignorera.

En inkastarskärm i ditt skyltfönster kan öka trafiken med +13%*, förutsatt att du visar rätt typ av innehåll.

Varumärkesbyggande innehåll är inte lika effektivt som om du visar en produktlansering, nyhet, kampanj, rea eller liknande. Om du vill veta mer om hur du ska skapa effektivt innehåll finns vår Design Studio tillgängliga. Dom är experter på innehåll för digitala kommunikationsytor och plattformar.

Med vårt CMS Signage Player kan du enkelt hantera ditt innehåll, schemalägga, broadcasta och övervaka dina digitala ytor från ditt dator.

Gå in här för att se hur Telenor jobbar med Digital Signage genom strategiskt placerade digitala ytor i sina butiker, där varje yta har ett tydligt mål och syfte.

Kontakta oss idag om du vill veta hur du kan öka trafiken till din butik

Studie gjord i retailmiljö av Retail Academics, 2019