Armaturen Victoriagården på Stockholm Furniture & Light Fair

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2019 12:00 CET

En helt ny lampa, Armaturen Victoriagården, har tagits fram i samarbete med Wallenstam, Bornstein Lyckefors och John Hallgren vid utvecklingen en av Göteborgs ”nya” innerstadsgårdar. Utomhusbelysning kommer hänga över Victoriagården i Kvarteret Victoria.

Armaturen Victoriagården är utformad för att samspela med kvarterets karaktär, skapa en känsla av rum, tak och stjärnhimmel på samma gång. Arkitekten Bornstein Lyckefors blev så nöjda med designen av lampan att de bad om lov att ta med den i sitt produktsortiment. Även John Hallgren vid Taras Ljusdesign har varit med och ritat armaturen.

Denna veckan var Armaturen Victoriagården  med på Stockholm Furniture & Light Fair.

Kommentarer (0)

Kommentera