Res för halva priset under lågsäsong

Alla enkelbiljetter i Waxholmsbolagets skärgårdstrafik kommer att rabatteras 50 procent under lågsäsongen 2013/14. Det är ett försök som grundar sig i Landstingsfullmäktiges budget.

Biljetterna säljs alltså för halva priset på Waxholmsbolagets samtliga linjer i skärgården under försöket, som pågår mellan 1 oktober i år till 31 mars 2014.

Biljetter säljs ombord på båten. Försöket innebär att alla biljetter säljs för halva priset, förutom Waxholmsbolagets periodkort (30 dagarskort och Båtluffarkortet). Rabatten gäller både helt och reducerat pris. Exempelvis blir priset för en vuxen från Stockholm till Grinda 45 kronor istället för 90 kronoroch för barn/pensionär 30 kronor istället för 60 kronor.

Även vid biljettköp med Waxholmsbolagets kontantkort Båtkortet kommer den sammanlagda rabatten att bli 50 procent. Eftersom man bjuds på 25 procent extra pengar vid påladdning av kortet blir rabattsatsen vid själva biljettköpet ombord något mindre än för övriga betalmedel.