Välkommen ombord under Hamnens dag

Välkommen ombord under Hamnens dag

Söndag 30 september anordnar Stockholms Hamnar Hamnens dag, en sjöfarts- och familjefest på Stadsgården och Skeppsbron i Stockholm. Dagen är fylld av aktiviteter och Waxholmsbolaget deltar självklart med ett av våra modernaste fartyg.

Hamnens dag går av stapeln den 30 september mellan klockan 11 och 16. Stadsgården och Skeppbron fylls av aktiviteter, musik och information när arrangören Stockholms Hamnar tillsammans med kunder och samarbetspartners visar upp sin verksamhet. Mängder av fartyg ligger uppradade vid kajerna och flera restauranger bjuder dessutom in för mat och dryck.

Med m/s Söderarm, ett av Waxholmsbolagets mest moderna och tillgängliga fartyg med panoramautsikt, hiss och rymlig kafeteria, kör vi under dagen alla besökare mellan Räntmästartrappan vid Skeppsbron och Stora Tullhuset/Fotografiska på Stadsgårdskajen.

Ombord hos oss kan du vila benen en stund, ta en fika i fartygets kafeteria och träffa både besättning och personal från vårt rederikontor. Välkommen ombord på en vända eller fler!

Resan med Söderarm är gratis under hela Hamnens dag.