Sex Saint-Gobainföretag tillsammans på Nordbygg och på webben

Sex Saint-Gobainföretag tillsammans på Nordbygg och på webben

På Nordbygg 2012 kommer Ecophon, Emmaboda Glas, Gyproc, Isover, Norton och Weber att ställa ut i en gemensam monter. Inför mässan lanserar de nu också en gemensam webbplats: www.hållbartbyggande.se

Ecophon, Emmaboda Glas, Gyproc, Isover, Norton och Weber är sex starka aktörer som förser den svenska byggmarknaden med system och produkter. De ingår alla i den globala koncernen Saint-Gobain och kommer nu för första gången någonsin att ställa ut tillsammans.

Saint-Gobains vision är tydlig och syftar till att uppfylla några av de grundläggande utmaningar världen står inför: att minska energianvändningen, begränsa människans påverkan på miljön och skapa en ny generation byggnader som är säkra, bekväma och energieffektiva. I monter C12:51 på Nordbygg 2012 presenteras material och metoder för hållbart byggande av energieffektiva och komfortabla hus när det gäller ljud, brand, fukt och dagsljus.

Se vidare på www.hållbartbyggande.se

____

Saint-Gobain Byggprodukter AB marknadsför sig i Sverige med varumärket Weber
Saint-Gobain Byggprodukter AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom områdena mur och puts, golvavjämning, betong, fäst och fog samt lättklinker, lättklinkerblock, -husgrunder och -element.

Marknadsledande på svenska marknaden
Saint-Gobain Byggprodukter AB en marknadsledande ställning när det gäller mineralbaserade produkter på den svenska marknaden. Saint-Gobain Byggprodukter AB ingår i Saint-Gobain-koncernen. I Sverige bidrar cirka 300 anställda till en omsättning på 1,3 miljarder SEK.

Webbplats: www.weber.se