Resumé nominerar Westander till Sveriges Bästa Pr-byrå

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:31 CET

Tidningen Resumé har nominerat pr-byrån Westander Publicitet & Påverkan som en av sju kandidater till Sveriges Bästa Pr-byrå 2006. Nomineringen baseras på en kundundersökning där totalt 145 byråer har deltagit i olika kategorier och över 1.600 kunder har gett sina omdömen. - Nomineringen till Sveriges Bästa Pr-byrå är ett bra kvitto på att uppdragsgivarna är nöjda med oss. Vi blir oerhört stolta när våra uppdragsgivare ger oss så högt betyg att Westander rankas bland landets sju främsta pr-byråer, säger vd Patrik Westander. Bland Westanders uppdragsgivare finns Alkoholkommittén, Apoteket, BLICC, Creuna, E.ON Sverige, FMK, Folksam, Läkemedelsförmånsnämnden, Michelin, Naturvårdsverket, Räddningsverket, Sida, SJ, SLAO, Statoil, Svensk Fjärrvärme, Svenskt Näringsliv, Taxi 020, Tekniska museet och Återvinningsindustrierna. Sveriges Bästa Pr-byrå utses den 8 mars på galan Sveriges Bästa Byrå 2006, som arrangeras av tidningen Resumé. Utnämningen baseras på en kundundersökning som det it-baserade undersökningsföretaget Easyresearch genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Övriga nominerade kandidater till Sveriges Bästa Pr-byrå 2006 är Agency, Bite Communications, Burson-Marsteller, Diplomat PR, Sargasso Kommunikation och Wenderfalck. Pr-byrån Westander har för närvarande 20 anställda, jämfört med 16 anställda för ett år sedan. Byrån har cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander utsågs förra året till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer. För mer information, kontakta: Patrik Westander på 08-464 96 51, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se För mer information om Westander Publicitet & Påverkan, se www.westander.se Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: ENGAGEMANG - vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. ÖPPENHET - vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. EFFEKTIVITET - vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. HANDLING - vi är handlingsorienterade och proaktiva.