Veronica Norton ny delägare i Westander

Veronica Norton blir ny delägare i pr-byrån Westander. Hon jobbar sedan tre år som ekonomiansvarig i företaget. Tidigare har hon arbetat i tjugo år som redovisningskonsult, främst på revisionsbyråerna KPMG och PwC.

Westander fick nyligen sex nya delägare, samtliga mångåriga medarbetare på företaget och i första hand enhetschefer eller biträdande enhetschefer. I förhållande till dessa nya delägare, som jobbat i genomsnitt sex år på Westander, utmärker sig Veronica Norton genom att bara ha jobbat tre år på byrån.

– Pr-byråer med stabil ekonomi och gott affärsmannaskap har som regel en kompetent och engagerad ekonomiansvarig. Det känns tryggt att Veronica Norton vill investera i Westander, säger vd Patrik Westander.

Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Pr-byrån ägs fortfarande till största delen av grundarna. Övriga delägare är Birger Östberg, Jenny Kölfors, Jessica Henryson, Johanna Look, Mikael Persson, Sofi Klang och Veronica Norton.

– Vi tror att ägarspridningen kommer att hjälpa oss i vår ambition att bli en av Sveriges största pr-byråer. Delägarskap uppmuntrar till långsiktighet och stärker de ekonomiska incitamenten att expandera, säger Patrik Westander.

Westander har 30 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån utsågs nyligen till Årets Stora Pr-byrå 2012 i Regis och Dagens Industris kundundersökning. Därmed har Westander utsetts till Årets Byrå under fyra av de senaste fem åren.

Veronica Norton, ekonomiansvarig på Westander, 08-464 96 41, 070-333 82 66
veronica.norton@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55
patrik@westander.se

Vill du också jobba på en pr-byrå där vi tror på öppenhet och bara tar uppdrag som vi själva sympatiserar med? Läs mer på www.westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Polisförbundet, Previa, Statoil, Svensk Vindenergi och Visma.

Veronica Norton

Ekonomichef 070-333 82 66