Westander flyttar till Slussen

Pr-byrån Westander expanderar och flyttar under november in i Akademibokhandelns gamla huvudkontor bredvid Katarinahissen vid Slussen i Stockholm.

– Vi fördubblar kontorsytan och flyttar i första hand för att kunna fortsätta växa. I de nya lokalerna får vi dessutom en studio för medieträning, ett idélabb för kreativa workshops och större möjligheter att ta emot deltagare i kurser och seminarier, säger Johanna Look, enhetschef på Westander och ansvarig för flytten.

Stadsgården 10 blir Westanders nya adress från mitten av november. De nya lokalerna omfattar 875 kvadratmeter på husets tionde våning. Den senaste hyresgästen var Akademibokhandeln, som hade sitt huvudkontor i lokalerna. Genom flytten ökar Westander antalet mötesrum från tre till åtta och antalet kvadratmeter per anställd från 15 till 30.

– Nu blir det enklare att boka kundmöten och vi kan erbjuda alla anställda mer flexibla arbetsmöjligheter. På köpet får vi en fenomenal utsikt över Gamla stan, Djurgården och Saltsjön, säger Johanna Look.

Katarinahusets fastighetsägare är Folksam, som just nu arbetar med att anpassa lokalen till Westanders verksamhet. För att skapa en inspirerande atmosfär i de nya lokalerna har Westander valt att samarbeta med AIX Arkitekter.

Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. När företaget 2005 flyttade in i sina nuvarande lokaler vid Medborgarplatsen var tio personer anställda. I dag omfattar personalstyrkan 28 personer och målet är att bli 35 anställda under 2014.

Westander utsågs 2012, för fjärde gången på fem år, till Årets Byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Johanna Look, enhetschef på Westander, 08-464 96 53, 073-701 96 10
johanna.look@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55
patrik@westander.se

Vill du också jobba på en pr-byrå där vi tror på öppenhet och bara tar uppdrag som vi själva sympatiserar med? Läs mer på www.westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Polisförbundet, Previa, Statoil, Svensk Vindenergi och Visma.