Westander lanserar ny logotyp

Pr-byrån Westander flyttade nyligen till dubbelt så stora lokaler vid Slussen i Stockholm. Nu passar byrån på att förnya den grafiska profilen. Westanders nya logotyp är rödorange och bygger på en pratbubbla.

Vi byter till en enkel logotyp med ett tydligt budskap: ”Gör din röst hörd”. Westander vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer, säger Westanders vd Patrik Westander.

Det är nystartade kommunikationsbyrån Vegas Devine som har tagit fram den nya logotypen: en rödorange pratbubbla och företagsnamnet Westander skrivet med versaler.

– Den nya logotypen symboliserar vår viktigaste uppgift som pr-byrå – att hjälpa företag och organisationer att göra sina röster hörda i samhällsdebatten. De två inledande bokstäverna i företagsnamnet, WE, står för en öppen och inkluderande samarbetskultur, säger Patrik Westander.

Westander har i dag 27 anställda och målet är att växa till 35 under 2014. Byrån flyttade under november in i Akademibokhandelns gamla huvudkontor bredvid Katarinahissen vid Slussen i Stockholm.

– Med flytten fördubblade vi kontorsytan och har nu möjlighet att fortsätta växa. Det är en bra tidpunkt att se över och förnya den grafiska profilen, säger Patrik Westander.

Westander utsågs tidigare i år, för fjärde gången under de senaste fem åren, till Årets Byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Patrik Westander, vd på Westander
08-464 96 51, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Beställ enstaka exemplar av Westanders pr-handbok 2014 kostnadsfritt och ladda ner pr-handboken här.

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Forska!Sverige, Hjärt-Lungfonden, Läkarmissionen, Polisförbundet, Previa, Statoil, Svenska Stadsnätsföreningen, Svensk Vindenergi, Veidekke och Visma.