Westander på pr-topplista

Pressmeddelande  •  2012-02-22 10:10 CET

Pr-byrån Westander fick sitt högsta kundbetyg någonsin i undersökningen Årets Byrå 2011 och en andraplats på topplistan i kategorin stora pr-byråer. Gullers Grupp tog hem förstaplatsen.

Med genomsnittsbetyget 9,02 på en tiogradig skala fick Westander sitt högsta betyg hittills i kundundersökningen Årets Byrå. Det resulterade i en andraplacering i kategorin stora pr-byråer. Westander har tidigare utsetts till Årets Pr-byrå tre år i rad och rankades även i år högst bland de stora pr-byråerna inom sex av femton delområden: proaktivitet, kreativitet, projektledning, engagemang, leveranssäkerhet och administrativa rutiner.

– Vi är oerhört stolta över att våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg i kundundersökningar. Dessutom är vi glada att det blev just Gullers Grupp som den här gången petade ner oss från förstaplatsen i Årets Byrå, säger Westanders vd Patrik Westander.

Topplistan över Årets Stora Pr-byråer 2011:

1. Gullers Grupp
  2. Westander
  3. Grayling
  4. Springtime
  5. Intellecta Corporate
  6. Prime

– Gullers Grupp erbjuder delägande till alla anställda och Westander erbjuder en kollektiv bonus lika för alla anställda. Jag tror inte det är en tillfällighet att två pr-byråer som präglas av långsiktigt tänkande och starka samarbetskulturer nu har belagt både första och andra plats i Årets Byrå fem år i rad, säger Patrik Westander.

Utnämningen Årets Byrå 2011 baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt deltog 197 byråer i olika kategorier. Undersökningen omfattade nära 3 000 bedömningar från köpare av kommunikationstjänster. I kategorin stora pr-byråer ingår byråer med en byråintäkt över 25 miljoner kronor.

Westander har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar. Byrån utsågs till Kundens Bästa Pr-byrå 2011 i Novus och Resumés kundundersökning.

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Polisförbundet, Previa, Sparbankernas Riksförbund, Statoil, Svensk Vindenergi och Visma.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom