Westander tvåa på pr-topplista

Pr-byrån Westander fick kundbetyget 8,97 i undersökningen Årets Byrå 2019 och en andraplats i kategorin stora pr-byråer. New Republic tog hem förstaplatsen.

Med genomsnittsbetyget 8,97 på en tiogradig skala hamnade Westander på andra plats i kategorin stora pr-byråer i kundundersökningen Årets Byrå. Westander har tidigare utsetts till Årets stora pr-byrå sju av de senaste tio åren.

– Vi är stolta över att våra uppdragsgivare ger oss så höga betyg. Årets Byrå fungerar som en viktig uppmuntran till hela branschen att konkurrera med hög kvalitet. Att vi i år hamnar på andra plats sporrar oss att göra ett ännu bättre jobb för våra kunder, säger Patrik Westander.

Utnämningen Årets Byrå baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi har genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt har 151 byråer deltagit i olika kategorier. Undersökningen omfattar närmare 2 500 bedömningar från köpare av kommunikationstjänster.

De företag som ingår i kategorin stora pr-byråer har en byråintäkt över 15 miljoner kronor.

Topplistan över Årets stora pr-byråer 2019:

1. New Republic
2. Westander
3. Wenderfalck

– På Westander kan vi jämföra kundnöjdheten med medarbetartrivseln tio år tillbaka i tiden. År efter år följer kurvorna varandra, som ett tydligt tecken på hur viktig trivseln på arbetsplatsen är för resultaten, säger Patrik Westander.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Företagets byråintäkt har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 47 miljoner 2018.

Patrik Westander, vd på Westander, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2019 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Brandskyddsföreningen, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab och Visma.