Xledger förstärker konsultorganisationen

Xledger har i tio års tid levererat affärssystem som en äkta molntjänst med alla fördelar som det innebär. Efterfrågan i Sverige ökar nu kraftigt och det gör att Xledger AB förstärker organisationen med ytterligare en applikationskonsult. Ingrid Norberg har över 25 års erfarenhet som användare av olika ekonomisystem, närmast som ekonomiansvarig på konsultföretaget Sagentia Catella och Svenska Scoutrådet.

– Jag önskar att jag hade haft tillgång till Xledger i mitt arbete som ekonomiansvarig, säger Ingrid Norberg. Den kraftfulla projektredovisningsmodulen i kombination med ständigt uppdaterade rapporter till ledningen skulle ha inneburit en stor konkurrensfördel. Att man sedan bara betalar för faktiskt utnyttjande och inte behöver investera i överkapacitet för att klara arbetstoppar gör systemet ännu mer attraktivt. Jag ser fram emot att få hjälpa våra kunder att utnyttja alla systemets finesser och på det sättet skapa en effektivare organisation.

Ingrid Norberg började på Xledger AB den 1 september.

– Med tio år i äkta SaaS-miljö känner vi ett försprång nu när flera av de traditionella affärssystemsleverantörerna börjar erbjuda affärssystem i molnet, säger Lars Lobelius, Sverigeansvarig på Xledger AB. Som vid alla teknikskiften har vi som är nya leverantörer en fördel av att ha byggt systemet från grunden i den nya tekniska miljön.

Xledger AB är ett dotterbolag till Xledger Group AS, och startade sin verksamhet i Sverige under 2009. Systerbolaget Xledger AS, har under sex framgångsrika år på den Norska marknaden, uppnått att mer än 3400 företag idag använder sig av Xledger. Huvudägare och grundare till Xledger Group AS, är Jarle Sky, en av Agresso:s grundare. Läs mer på www.xledger.se